|
| İçerik |
Anasayfayas
1.Hayat Pınarı Bilgi Yarışması
|
Hz. Fatıma’nın (s.a) Cennetteki Makamı
|
Arabistan'da Aşırıcı Guruplara Karşı İş birl
|
Azarbaycan'daki Hicap Yasağını Kınıyoruz!
|
Gureru'l Hikem Kitabı Çıktı
|
İslâm Ahlâkının Özellikleri
|
Hakka Giden Yol Nasıl Kat edilir?
|
İslam'ın Arzuladığı ''Genç Nesil''
|
Muktada el-Sadr’dan Erdoğan'a Teşekkür
|
|
16:07 Hayat Pınarı adıyla bu yıl ilki düzenlenecek olan Türkiye geneli ödüllü bilgi yarışması için başvurular başladı. |
|
|
09:50 Bazı rivayetlerde Fatıma’nın (s.a) kıyamet günü Resul-i Ekrem’in (s.a.a) “Gazba” adlı devesine binerek mahşere gelen dört kadından biri olduğu gelmiştir. |
|
|
15:23 Hz. Hüseyin'in (a.s) şehadetinin kırkıncı günü anlamına gelen Erbain, Aşura kültüründe özel bir konuma sahiptir. Safer ayının yirminci günüdür. |
|
|
13:04 Arabistan’ın hukuk alanındaki önemli isimlerinden biri olan ve ülke adalet bakanlığında yargıç olarak görev yapan İsa el- Gays ve atif kentinin önde gelen düşün |
|
|
12:53 Hicaplarından dolayı haksızlığa uğrayan, baskı gören Azarbaycanlı kardeşlerimizin yanlız olmadıklarını hatırlatmayı bir vazife biliyor, insanların temel hak ve |
|
|
10:50 Alulbeyt Yayıncık tarafından çıkarılan bu ölümsüz eser, İmam Ali'den nakledilen on binin üzerinde hikmetli sözü içermektedir. |
|
Günün Hadis-i Şerifi
Merhamet etmeyene merhamet edilmez.
(Müslim, 2318)
|
|
Günün Ayet-i Kerimesi
Bismillahirrahmanirrahim
Ey insan! Bol kerem sâhibi Rabbine karşı, seni aldat(ıp günaha daldır)an nedir?
(İnfitar, 6)
|
|
|
14:39 Zikir ve dua, namazın bütün hallerinde mutlak zikir [1] kastıyla olursa sakıncası yoktur. |
|
|
14:35 Küfür ve şirke düşmemiş, çeşitli din ve mezheplerin sarıldığı ahlâk prensiplerindeki kusur ve eksiklikler İslâm Ahlâkında bulunmaz |
|
|
14:29 Hakka giden yolun salikinin şu bir kaç noktaya riayet etmesi gerekir. |
|
|
14:27 İslam ümmeti İslam’dan uzaklaşmakla pedagojik, propaganda ve kültürel olmak üzere çok büyük sorunları karşı karşıya kaldı. |
|
|
16:27 Halkalı’daki Aşura töreninde yaptığı konuşmada, Kerbela olayının Müslümanların kutuplaşması değil, kardeşliğin vesilesi olduğunu söyleyen Başbakan Erdoğan’a, Mu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Resulullah’a düşmanlık
01.02.2011
Sual: Bir yazar, (Eshabımı seven, beni sevdiği için sever. Onlara düşmanlık eden, bana düşman olduğu için düşmanlık eder) hadisini gerekçe gösterip, (Falanca sahabiyi sevmem, çünkü o ve onun taraftarı olan Eshab, Hazret-i Ali’yle savaştı) diyor. Cennetle müjdelenenlerin de içinde bulunduğu, Eshabın yarısı Hazret-i Ali’yle savaştı. Bunlara düşmanlık eden yazar, Resulullah’a düşmanlık etmiş olmuyor mu?
CEVAP
Evet, bu hadis-i şerif kendi aleyhine delildir, çünkü (Eshabıma düşmanlık bana olan düşmanlıktan ileri gelir) buyuruluyor. Eshab-ı kiram arasındaki savaşlar, düşmanlıktan dolayı değildi. Hâşâ öyle olsaydı kâfir olurlardı. Hazret-i Ali, (Onlar bizim kardeşlerimizdir, fâsık veya kâfir değildirler) buyuruyor. İki Müslüman ordunun savaşacağı Kur’an-ı kerimde de bildiriliyor. Hücurat suresinin, (Müminlerden iki fırka birbiriyle savaşırsa, aralarını bulun) mealindeki 9. âyet-i kerimesinde, savaşanlara mümin deniyor. Devamındaki, (Müminler elbette kardeştir. Kardeşlerinizin arasını bulun) mealindeki 10. âyet-i kerimesi de, bunların mümin olduklarını bildiriyor. Hazret-i Ali’nin sözü bu âyet-i kerimeye uygundur. Cennetle müjdelenmiş on sahabiden olan Talha ve Zübeyr hazretleri, Hazret-i Ali ile savaştığı için hâşâ kâfir veya fâsık mı oldu? Yine, ezvac-ı tahirattan Hazret-i Âişe validemiz, hâşâ fâsık veya kâfir midir? Allahü teâlâ hâşâ, Hazret-i Âişe’nin kâfir olacağını bilemedi mi ki, onu Kur’an-ı kerimde övüyor? Yoksa Allahü teâlâ, yazara göre, hâşâ geleceği bilemediği için mi, onu ve istisnasız bütün Eshab-ı kiramı övdü?
Allahü teâlâ, Eshab-ı kiramın tamamını sevdiğini, razı olduğunu ve hepsine istisnasız Cenneti söz verdiğini bildirirken, Resulullah efendimiz de, (Eshabımı sevmeyen beni sevmiş olamaz. Müslümanlığın temeli Eshabımı ve Ehl-i beytimi sevmektir) buyururken, Hazret-i Ali, (Onlar bizim kardeşimiz) derken, bir yazarın, (Ben falanca sahabiyi sevmem) demesi, Allah’ı, Resulullah’ı ve Hazret-i Ali’yi yalanlamak olmaz mı? Onları sevmediği için Resulullah’a düşmanlık etmiş olmaz mı? Nitekim İbni Hacer-i Mekki hazretleri, (Sahabe-i kiramdan birini kusurlu bilmek ve kötülemek, Mücadele suresinin (Allah, onların hepsinden razıdır. Onlar da, Allah’tan razıdırlar) mealindeki 22. âyet-i kerimesine inanmamak olur) buyuruyor. (Sava’ik-ul-muhrika)
Bir âyet-i kerime meali daha:
(Mekke’nin fethinden önce Allah için mal veren ve savaşan Eshab-ı kiramın dereceleri, fetihten sonra Allah için mal veren ve savaşan Eshab-ı kiramdan daha yüksektir. Hepsinin derecesi eşit değildir, fakat hepsi için Hüsnayı [Cenneti] söz veriyorum.) [Hadid 10] |
|
|
|
|
Bugun Toplam Ziyaretçi Sayısı 70 ziyaretçi (78 klik) Sitemizi Ziyaret Etti Ehlen Ve Sehlen
|
|
|
| |
» Veda Hutbesi |
|
|
------
| |
|